HTML

Egy csodálatos elme

2014.03.08. 23:41 :: Tobber

Elkezdtem nézni, amikor épp nem a vécékagylót melengetem. Elég lapos film ahhoz, hogy néha csak hallgatom. Főleg a mai színház után* kb. nulla a történet, a színészek, kidolgozatlan jellemrajzok és irreálisnak tűnő történetábrázolás, az egyetlen pozitívum, hogy valóságos személyről szól, de pl. a munkásságáról, annak jelentőségéről kb. két mondatot hallunk.

Hallgassunk diszkréten ennek a jóval összetettebb betegségnek az undorító bomlasztó hatásáról, hallgassunk a házasságon kívüli gyerekről, a férfiakkal való hm kapcsolatairól, antiszemita megnyilvánulásokról, el is vált az első feleségétől (utánaolvasás, kb. 5 perc), nekem vájflájfsztájl valóságtól elrugaszkodott felszínes máza rémlik fel. Ja, és a hegedű-zongora is kötelező elem. Az az érzés mocorog bennem, hogy ennek a férfinak a valóságban érdekes élete lehet.

Dehát nem értek hozzá, utálom a filmeket. :D

1. Russell Crowe rajongóit sosem értettem, csak képeket láttam róla a Sparta Gladiátorból. Talán valamiben láttam. Ebben szimpatikus, és jobb színész mint gondoltam. Külső továbbra sem. Ezzel szemben Paul Bettany... Őt sem láttam még sosem filmben, nagyon nyami.

2. Ugyanígy érezhet az én matematika előadóm, amikor kombinatorikát, analízist (differenciálszámítás, integrálás, jesszus!), operációkutatást (szereti valaki a lineáris programozást? mátrixszámítást? vektoranalízist?) és hasonló szépségeket tanított, akkor élveztem, de vajon tudta, hogy soha az életben nem veszem hasznát, 15 évvel később semmire, de semmire nem emlékszem belőle, tök fölöslegesen dolgozik?

3. Udvarláskor kifejti a nőnek, hogy folytatja a rituálé megkövetelte plátói aktust, pedig szexelni akar minél hamarabb. Hogy én hányszor érzem pont ugyanezt! Az a sok felesleges kör, amiről azt hisszük, a másik elvárja, pedig dehogy.

4. Van egy paranoid skizofrén a környezetemben. Ijesztő, ahogy napról napra romlott az állapota. Már nem engedik ki. Ez a film a sajnálatra erősít rá, pedig ezeket a betegeket sokszor utálják. Ugyanis nehéz nem.

* Egy héten belül sikerült két olyan darabot elcsípni, ami az elmúlt fél év kicsit gyengébb felhozatalában kiemelkedő.

komment

süti beállítások módosítása