HTML

2008.05.26. 20:13 :: Tobber

Hóhért akasztanak.

Páran barátok, haverok szánalmasnak találtuk, amikor olyan nők, akik egyébként életükben nem főztek meg egy csirkepaprikást galuskával, vagy egy hortobágyi palacsintát, illetve gyerekkorukban évszámra jól elvoltak lángossal, női szeszéllyel, tradícionális magyar ételekkel, azok a nagyvárosba kerülvén mindenféle itthon nem termő, sosem hallott alkotóelemekből, fűszerekből álló csodákkal akarnak brillírozni.
Pár finomságtól eltekintve erőtlen küzdelem arra, hogy magasabb társadalmi rétegben landoljanak, inkább csak nevetségessé tették magukat. (Bár ugyanezt gondolom a vitorlázásról (pár nm-en üldögélve órákig mozgás nélkül bámulni a vizet, sehol egy növény, árnyék, nem tudsz futkározni, ugrándozni, táncolni), a golfról (sétálni-beszélgetni van változatosabb helyszín is) és a szomelié-tanfolyamról is (no comment).)

Tulajdonképpen sajnáltuk azokat a fiúkat is, akik ilyesmit kaptak vacsorára.

Eddig én is, minden aktuális élettársam is bőven elvoltunk Anyukám receptes könyvével, nagyszülőktől, nagynéniktől, barátoktól kapott recepthegyekkel, hazai alapanyagból kapható ismerős ízzel, néha egy-két idegen dologgal kombinálva. De mindig a hagyományosnak volt sikere. Nálam is, ha én mentem vendégségbe, akkor is az fogyott el. Városlakó családom is szivesebben süt oldalast, mint angol pudingot, inkább csörögét, mint citromhabot.

De holnapra elhívtak, az egyik legpuccosabb hotel séfjével főzhetjük (angolul) az alábbiakat:

 

  • Avokádó-rákhús torony rukkola salátával és narancs dresszinggel
  • Spárga köményes újburgonyával, posírozott lazaccal és hollandi mártással
  • Friss eper Romanoff módon

És: Hogyan tálaljunk gyorsan és ízlésesen

Érdekel. De elképzelem Srácot, hogy egy ilyen vacsorát tálalok neki, háááát...

:))))))

Ha finom, jöhettek hozzám, megfőzöm nektek. Sokat úgysem fogok hasonlót, mert a hagyományost szeretem igazán.

//

Ma Drpr-t döbbentettem le azzal, hogy több adag összegyúrt tészta van a mélyhűtőmben kisütésre várva, hogy a majoránna a kedvenc fűszerem, és hogy milyen okos az az ötletem (azt hittem, mindenki így készíti :D), hogy hortobágyi palacsintához, lazannyához nem a kész pörköltet darálom le és szaftban úszik a konyha, hanem a hentesnél ledaráltatok egy szép húst és azt készítem el pörköltnek, sokkal rövidebb idő alatt. :DDD

komment

süti beállítások módosítása