HTML

Tobber életblogja

Friss topikok

Címkék

Kommunikáció

2018.04.21. 14:00 :: Tobber

Egy időben már megszabadultam azoktól az emberektől, akik úgy kommunikálnak, hogy:

- Bezzeg ő nálam jobban csinálná, vagy én nála is rosszabbul (és akkor mi van?)

- Bezzeg a férje(!) nálam jobban csinálná, vagy én nála is rosszabbul

- Bezzeg neki/férjének/szomszédjának még rosszabb (érzelmi érvénytelenítés)

- Bezzeg te nem csinálnád ezt-azt (miközben csinálom, csak pont nem kötöm mindenki orrára)

- Bezzeg te unalmas életet élsz, de majd én elmagyarázom, hogyan kell élni (aztán olyan dögunalom szerintem, hogy kardomba dőlnék, ha egy napot azt az életet kéne élnem)

- Bezzeg neki rosszabb (pedig nem), ezért én mondjak le, hogy neki jó legyen (le szoktam, nem fogok hülyékkel vitatkozni)

- Elkezd közhelyekben beszélni/alap angol szavakat magyarázni, mintha síkhülye lennék (és ha megtalálod a benned szunnyadó valódi ént, rátalálsz a párodra. Nem keresem, köszi, nem csak a párkapcsolat okozhat boldogságot. A legjobb egy pszichiáter volt: ha nem is akarok fix párt (de látszott rajta, hogy megőrül, hogy magában kell tartsa, hogy DE AKARJAK), akkor legalább legyen kutyám. Nem tudom, miért. Legyen neki.)

- Akármit elkezdenék mondani, mert mondjuk kérdezte, vagy érdekelte, mizu, azonnal közbevág, hogy a témához kapcsolódóan van néhány szuper sztorija, és egy órával később úgy andalgok el, hogy róla minden felszínes xart tudok, én meg csak el akartam egyet mesélni... (Ennyire unalmasan nem beszélhetek...)

- Felhív, fényezi magát tíz percig, majd alaptalanul megvádol, hogy valamit tuti így-úgy csináltam, majd mire megvédeném magamat (és az én részem csak a védekezésemről szól), már másról pofázik, majd letesszük úgy, hogy fel nem tűnt neki, percek óta csak cinikusan hümmögtem mindenre.

- Neked az a problémád az élettel, hogy... (és elmondja, ami nekem nem probléma, neki lehet, az lenne) ...de majd én tudom a megoldást/menj el terápiára/vegyél félmilliós lélegeztetőgépet. Vagy kutyát, ugye.

Most miééééééért találkozom ezekkel újra? :( Túl udvariasan neveltek, hogy elküldjem ezeket a pixába. :'(

Hogyan kell asszertívan/udvariasan leállítani, vagy lelépni? :(

komment

süti beállítások módosítása